zaterdag 5 november 2016

The cat house!

We gooiden het naaien eens over een gans andere boeg, geen tassen, geen selfish sewing...
maar iets voor ons derde kind in huis :-)

Want het moet gezegd zijn, Pippa (onze kat btw)
is ten huize Vantomme méér dan een volwaardig lid. 
Niet voor niets is hier op 1 april haar verjaardag net wat belangrijker dan onze huwelijksverjaardag.... 
so you know....


 Als ik de huisjes in de winkels zag, dacht ik altijd 
'veel geld voor een stoffen huisje, schoon dat wel, maar veel geld....'
Lang leve pinterest, want de modellen om er zelf een te maken, zijn precies eindeloos.

Ik koos voor het huisje met de 'catlook' van See Kate Sew (een gratis patroon, dankjewel).
Emma koos de stoffen (perfect gekozen), zwart met zalmroze.


Goh, een makkie was dit niet direct, maar daar zwijgen wij nu alweer over.
Het eindresultaat vinden wij hier übercute,
Pippa ziet er ook gelukkig uit... en daarvoor deden wij het, toch?


Patroon: Cat bed sewing pattern (gratis) van See Kate Sew
Stofjes: Madeline de Stoffenmadam, iets steviger katoen, dus voor dit project perfect!
Vulling voor zacht kussentje: Veritas / wij wisselen af met een fleece dekentje
Versteviging van dit huisje: Style-vil van bij k-bas 

20 opmerkingen:

  1. Ik vind hem super, pff wij moeten ook weer eens een poes. Veel te stil sinds onze Willem er niet meer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Deze gaat ook op mijn (eindeloze) to-sew lijst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig!Ook eens maken voor ons Guusje ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof! Ik zou wel bang zijn dat die eigenwijze kater van ons er nooit of te nimmer in zou kruipen. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love it, daar zouden onze Minoes en Poezie ook wel gezellig in vertoeven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh die vind ik de max!
    Onze Picasso zou hier nogal in liggen ronken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha - zalig! Als het aan de kat lag...
    ... ging ze bij An wonen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heerlijk! Ik zou dat ook zo willen maken, maar onze kat is nogal eigenzinnig als het op slaapplaatsjes aankomt... Waar wij willen dat hij gaat liggen, ligt hij niet... Ik vrees dus dat het hier werk voor niks zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, zalig!! Die kat van jullie wordt nogal verwend! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De max 😁
    Maar hoe krijg je dat best zo ver dat die daarin gaat liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je legt haar er 1 keer in, en die weten dat dan. 😀

      Verwijderen
  11. Moh deze zouden mijn Lucy en Lola ook wel geweldig vinden! Misschien moet ik dat ook eens op mijn to do lijst zetten :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel leuk ideetje!!! hou ik in men achterhoofd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb geen kat, maar als ik er een had dan vind ik dit geweldig en zou zo aan de slag gaan. Wat een leuke kattemand. Geweldige versie heb je gemaakt met je stofkeuze..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een cutie die Pippa ;) Ideaal voor ons marcelleke :D

    BeantwoordenVerwijderen