vrijdag 15 april 2016

Party proof & hot news !!

Goh, zo véél nieuws in dit blogbericht, dat beloofd!

Alles heeft te maken met deze toffe dame die ik in blogland al af en toe ben tegengekomen. Niet dat het zo vaak is, maar telkens we elkaar tegen komen, is er dat aangename vriendinnengevoel... :-)

Naast het feit dat ze een heel erg aangename dame is, heeft ze verdorie ook nog eens de spreekwoordelijke ballen aan haar lijf en startte haar eigen zaak! 
En eentje die mij nu toch wel echt super goed uitkomt als tas-freak: 
dé tas-fournituren-webshop: "k-bas" it is!!

Echt, alles onder 1 dak om de perfecte tas te maken!
Van tassenband, vlieseline, ritsen, d-ringen, magneten, lederen hengsels, holnieten, drukknopen, ...
ik kan het niet allemaal opsommen, maar geen excuus meer om die tas niet meer te maken!
Vroeger was het shoppen van hier naar daar voor de perfecte fournituren, dat is nu finito!

Bon, ik ging mij dus al direct helemaal uitleven en stond mezelf een uitzondering toe op mijn shop-verbod in april!! Mea culpa!!

Hetgeen mij direct vree curieus maakte in haar shop was het kurkleer.. mijn eerste gevoel was er eentje van haat/liefde, want serieus 'kurk'? Ik kende dat alleen maar van in mijn badkamer.
Maar ohhhhhh die kurkleer bamboo met goud... man man zo schoon, dus ik ging deze uitdaging aan!


Ik ging voor een eenvoudig schoudertasje, maar eentje dat party proof is.
Groot genoeg om de belangrijkste zaken in op te bergen. Missie geslaagd!



Ik wisselde de bevestigingspunten voor de gouden ketting (ook gevonden bij K-bas). Ik had nog een gouden rits liggen, haalde gouden garen uit en koos voor een passende voering...


less is more!
Akkoord?
En nu allen naar K-bas!!


Nog even kort over de verwerking van de kurk: 
De bamboo kurk met goud is iets steviger, beetje canvas-achtig. Ik verstevigde dit tasje met een laagje H250 (niet in de naadwaarde). Het knippen is kinderspel, het stikken eigenlijk ook. Ik deed dit met een gewone naald, no problem. Je hebt ook geen boventransportvoet nodig. Het trekt niet tegen. 
Ik liet uit voorzorg een iets groter keergat, achteraf gezien niet echt nodig, maar het is altijd net iets makkelijker zo. De rits inzetten ging net hetzelfde als bij katoen. Spelden deed ik hier niet, ik gebruikte wonderclips.
Kortom, ik was héél erg aangenaam verrast. Blij dat ik mijn grenzen hier even heb verlegd en eens het ongekende het geprobeerd. 

Stof: kurk bamboo met goud en gouden ketting: k-bas
Patroontje: zelf getekend, voor wie interesse heeft, wil ik wel wat details bezorgen

54 opmerkingen:

  1. Oh An, het is zo mooi! Eenvoud siert! En dank je voor de lieve woorden - ballen aan mijn lijf en al ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!! Zalige tas! Zou er direct ook een willen maken! Zal voor na de verhuis zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap! Dat worden stijlvolle zomerse feestjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap, seg! Ik ben nu al overtuigd van die kurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontdekking doe ik hier nu via jou. Zo een webshop ontbrak er nog, inderdaad. Jouw tasje is heel leuk. Past bij alles, prachtig ! Ik ben wel geïnteresseerd in wat meer uitleg want ik wil dat kurkleer wel eens uitproberen. Ik heb nog een paar leuke cadeautjes te maken en jouw tasje lijkt mij een ideaal item.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw wat een mooie, echt een pareltje.
    Jammer dat ze geen kurk hebben in combi met zilver, anders maakte ik onmiddellijk een voor het lentefeest van onze boy. Zou ideaal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, dat zilver, dat komt er wel aan ze! Hou de website van K-bas maar in de gaten!

      Verwijderen
  7. Als dat geen mooie reden is om het shop-verbod aan je laars te lappen ♥ it!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar dit is toch schitterend nieuws !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar dit is toch schitterend nieuws !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauuuw An...wat een pareltje en wat een super-ontdekking die k-bas! Vele groetjes! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor die tas wil ik nog wel eens workshopje volgen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Kristien, dat is nog eens een gedacht! Dat kurk is echt een ontdekking!

      Verwijderen
  12. Suuuper mooi! Ik heb ook wel interesse in wat meer uitleg. Dat kurk wil ik ook wel eens uitproberen voor een tasje voor de communie van onze dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ontdekte die shop ook net. Geweldig zeg! Ja, dat kurkleer met goud is ook echt mijn ding. Wil ik ook wel es proberen! Mooi gemaakt v je!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat ik nog nooit zo snel iets heb besteld na het lezen van een blog! Hopelijk komt mijn resultaat een beetje in de buurt van dit prachtig tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben al benieuwd naar jouw versie! Heb je vragen? Shoot!!

      Verwijderen
  15. Ik kan geloven dat jij een gat in de lucht sprong toen je hoorde over K-bas! En dit tasje, An, het is een pareltje. Waarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! Ik maak vooral kleren maar misschien moet ik mij toch eens aan zo een tas wagen..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, die tas! Zo simpel, mar toch zeer praktisch! Daar wil ik wel meer over weten! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb ook zo'n bamboo kurk in mijn badkamer, echter ook niet met goud bekleed :-) Echt een schoontje...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is er eentje om in te kaderen! Echt, het perfecte tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt een elegant tasje! Ook hier interesse in uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige tas An! Zou ook nog iets voor mij zijn 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Please please wat meer details over dit prachtige tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is op z'n zachtst uitgedrukt speciaal. Dat tikkeltje goud, de speciale samenstelling, materialen.. Het is gewoon af!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt wel heel knap... Ik maakte nog geen tas. Moet me er toch ooit een keer aan wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Knap! En hoewel ik totaal geen 'sjakossenmadam' ben, ga ik toch eens gaan piepen!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ohh inderdaad zo mooi! En dat rondshoppen, ik doe dat niet graag. Hoera voor K-bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Die kurk is ook nieuw voor mij, maar als ik zie wat je ermee kan doen, wow... Ik vind jouw tasje echt super!! Die voering past er ook uitstekend bij! Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachttasje, dit. Het goud steekt echt mijn ogen uit, zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super mercie lieve dames voor de fijne reacties!! Ik heb nog kurk-plannen! I'll keep you posted :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heerlijk tasje. Ik hou vooral van deze versie kurk met de gouden accenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi tasje! Wil je het niet enkele dagen uitlenen? Dan kan ik ermee pronken op het communiefeest van de jongste, en is mijn outfit compleet 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nog zo'n knappe uitvoering met kurkleer. Prachtig materiaal en echt stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtexemplaar. Ik maakte ook net mijn eerste tasje uit kurkleer, maar kan van jouw mooie hoekjes nog wel iets leren! Bijgevolg wel benieuwd naar jouw extra details :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zou ik wat meer informatie mogen m.b.t. het patroontje e.d.? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zou ik wat meer informatie mogen m.b.t. het patroontje e.d.? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mijn mailadres is :
    victoria.juwelen.evc@gmail.com.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat een prachtige clutch! hier wil ik mij ook aan wagen!
    kan je mij verder helpen met jou patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Super leuk seg. Ik ben geïnteresserd in het patroontje!
    Dan kan ik meteen aan de slag
    lore.mondelaers@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wauw superleuk tasje. Hier wil ik wel graag wat meer uitleg over.kan ik er eentje maken voor de zomer. Silent2dehands@outlook.be groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooi. Ik heb wel interesse in de beschrijving ervan. dierckxmieke@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mijn naam is Elena Branko en mijn vriend heeft het 2 maanden geleden uitgemaakt omdat hij voelde dat ik hem bedroog met mijn mannelijke vriend, ik probeerde hem alles uit te leggen, maar hij betaalde zijn dovemansoren, ik was emotioneel kapot omdat ik hield van hem zo erg totdat ik een bericht op internet zag over DR DAWN ACUNA, die mensen helpt hun verloren geliefde terug te krijgen. wat ik moest doen en ik deed het en toen sprak ze een liefdesbetovering voor me uit, ze herstelde mijn relatie in 48 uur en mijn vriend belde en smeekte om me weer met me te verzoenen als je hulp nodig hebt bij het oplossen van een probleem in een relatie of huwelijk.
    *Als u zwanger wilt worden.
    Als je welke ziekte dan ook wilt genezen.
    *Als u een miskraam wilt stoppen.
    *Als je een vloek wilt annuleren.
    En meer neem contact met haar op voor hulp: e-mail {dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    BeantwoordenVerwijderen