vrijdag 20 november 2015

Het An-tasje: het patroon!

Op vraag van een aantal naaisters, bezorg ik jullie hierbij een uitgebreidere 'tutorial' :-)
Het patroontje vind je hier!

Wat heb je nodig?
Belachelijk weinig :-). Het is een ideaal stofjesverwerkingsprojectje.
-ong. een strook van 25cm buitenstof
-ong. een strook van 25cm binnenstof
-ong. een strook van 25cm vlieseline H640 (gebruik je een dikke stof, gebruik dan bij voorkeur H630)
-ong. 1m paspel
-kamsnaps

Voorbereiding:
* Knip in de buitenstof, de binnenstof en vlieseline H640: 
2 x patroondeel 'tasje' en 1x patroondeel 'flapje'.
* Strijk de vlieseline op de achterzijde van de buitenstofjes (3xdus)

1. Begin met de paspel. Stik deze (met een blinderitsvoetje) op de goede zijde van je buitenstof (zowel tasje als je flapje). 


De bovenzijdes van beide delen (tasje en flapje) blijven zonder paspel.


Knip het koordje van de paspel 1cm af. Dit doe je door de draad van de paspel los te maken over de laatste cm, knip het koordje eraf, plooi de paspel terug dicht en stik nogmaals over de paspel. 
Door dit weg te knippen zal je geen onnodige diktes in de naden hebben. 
Doe dit dus aan de 4 uiteindes van de paspel.


2. Leg voor het flapje de goede kant van de voering op de goede kant van de buitenstof (met paspel). Speld mooi vast en stik over het stiksel van de paspel die je zonet hebt vastgestikt. 
Draai eens om en kijk of je dicht genoeg hebt gestikt. 
Zo niet, verzet even je naald wat dichter of probeer nog net wat dichter bij de paspel te stikken. Het is immers de bedoeling dat je de draden van de paspel niet ziet.
Is het goed, dan is je flapje al klaar, leg nu even opzij.


Leg voor het tasje de beide buitenstofjes met de goede kanten op elkaar (dus één deel met paspel en één deel zonder) en stik rondomrond vast, zoals hiervoor uitgelegd. Controleer ook hier of de paspel er mooi in zit.

3. Als deze 2 delen met paspel (tasje en flapje) mooi dichtgestikt zijn, knip dan van beide delen de randen (de gebogen onderkanten) bij. Doe dit met een kartelschaar. Het bovenste deel laat ik zoals het is, op die manier kan je nadien de tasjes mooi in elkaar zetten.


4. Draai het tasje en het flapje nu om en strijk eens mooi plat. Je hebt nu al 2 delen: één buitentasje en een flapje.


5. Leg het flapje met de goede kant op de goede achterkant van het tasje, speld bovenaan vast met een paar speldjes. Controleer hier even, als je de flat nu omdraait, of de goede kant van het flapje bovenaan ligt.


6. Leg de goede kanten van de voering op elkaar, stik deze vast op 1cm. 
(wat ik altijd doe bij mijn tassen: ik neem voor de voering altijd een iets grotere naadwaarde dan bij de buitentas, daar hangt immers ook nog vlieseline op en je wilt ook geen binnenkant die te groot is). 


7. Laat een keergat onderaan. Ik stik onderaan over een 7-tal cm met de grootste steeklengte. Strijk dit even om. Als je nadien dit stiksel eruit haalt, kan je makkelijk de plooien vinden voor een mooie blinde hechtsteek (bij het toedoen van het tasje). 
Knip ook hier de bochten wat bij met een kartelschaar.


8. Steek het buitentasje met de goede kanten naar buiten IN de voering met de goede kanten naar binnen. De goede kanten van beide tasjes komen nu dus tegen elkaar, de flap zit er tussen gesandwicht en hangt nog vast met de speldjes.
Zorg dat de zijnaden mooi openliggen en mooi op elkaar liggen. Speld bovenaan rondomrond mooi vast.



9. Stik de bovenzijde nu vast op 1cm (op de voering dus), maak het keergat open, en draai het tasje binnenste buiten. Strijk eens mooi effen.


10. Maak het keergat dicht met de hand met een blinde hechtsteek. Ik vond hier een duidelijk uitleg met prentjes.


11. Geef een sierstiksel rondom het tasje, doe dit op een iets grotere steeklengte dan je normaal stiksel.


12. Zet er nog een kamsnaps op en KLAAR!



57 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Nu lenen bij LendingTree
      contact: (lendingtreeloans@pm.me)

      Verander de manier waarop u leent met leningen via LendingTree. LendingTree heeft sindsdien het online leenproces gestroomlijnd en meer dan een miljoen mensen geholpen de financiering te krijgen die ze verdienen. LendingTree wordt ondersteund door enkele van de meest gewaardeerde investeerders in de wereld. LendingTree biedt toegang tot persoonlijke leningen voor leners met een gemiddeld inkomen die hulp nodig hebben bij zaken als schulden met hoge rente, verbetering van het huis of onverwachte uitgaven voor een rentetarief van slechts 3-5%, afhankelijk van het type lening.

      Het verkrijgen van een legitieme lening is altijd een groot probleem geweest. Voor degenen die een financieel probleem hebben en een oplossing nodig hebben, vinden veel mensen het zo moeilijk om een ​​ongedekte lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente, onvoldoende onderpand of de verhouding tussen schulden en inkomen, lage kredietscore en vele andere redenen. LendingTree geeft u met gemak de lening die u wenst en we streven ernaar onze standaard van uitmuntendheid te handhaven wanneer we onze diensten aan klanten wereldwijd aanbieden.

      Overige contactgegevens
      1: lendingtreeloans@protonmail.com
      2: lending-tree@outlook.com
      3: lendingtreegroupinc@gmail.com

      Verwijderen
    2. Thanks to (crypto Recovery web services) for they helped my husband I recover our stolen crypto worth ( $345,000 ) through their hacking skills, I tried it. I was skeptic at first but it worked and we got our money back, I’m so glad I came across them early, they retrieved approximately 98% of the total amount we lost, we thought we would never going to get our money back from those fake online investment websites_____________(cryptorecoveryweb@gmail.com)...

      Here Are List Of Hacking Services they Offer-:

      ➡️ Binary Recovery.

      ➡️ Crypto Recovery

      ➡️ Loan scam Recovery

      ➡️ Bank wire transfer recovery

      ➡️ Delete all Criminal Records

      ➡️ Investment scam Fund Recovery

      ➡️ Scam Money Recovery

      ➡️ Deleted Files & Documents Recovery

      ➡️ Romance and Dating Scams – Recover Money

      ➡️ Social Media Hacking(Facebook, Instagram e.t.c)

      ➡️ Catch cheating partner via Phone Hacking & Cloning

      Verwijderen
  2. Oh, heel erg dank je wel! Ik heb vandaag al een paar lapjes stof aan de kant gelegd die speciaal bestemd zijn voor jouw An-tasje! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt om dit met ons te delen. Jouw tasjes zijn prachtig ! Je kan altijd zo mooi de stofjes uitkiezen en combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank U voor de moeite maar ik krijg de link niet open wat niet normaal is...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg bedankt ga ik zeker proberen x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super, dat is een perfect slecht weer projectje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, heb t opgeslagen, gaat vast een keer van pas komen als een mooi cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt!! Nu nog de tijd vinden om het te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het patroon is al af geprint,vandaag mijn stoffenvoorraad op geruimd en ik kwam alvast enkele leuke combinaties tegen om het An tasje te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig :D heb m'n eerste tasje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi An! Keimooi! Mijn
    Patroon ligt al klaar! Als Beginneling zou het ook leuk zijn als er stap voor stap foto's waren! Kwestie voor de leken onder ons ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Ems, daar wordt voor gezorgd!

      Verwijderen
    2. Zou geweldig zijn, ik zit met hetzelfde. ;-)
      Gr Xandra

      Verwijderen
  12. Bedankt An om dit supertoffe patroontje met ons te delen! Mijn eerste An tasje is alvast klaar: http://madebycaro.blogspot.be/2015/12/het-befaamde-tasje.html
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel! Ik denk er deze week al eentje te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! Ik zou er graag een minihandtasje van maken voor bij mijn dochtertje haar feestkleedje. Heb je er een idee van hoe ik het best een hengsel kan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voor een klein meisje is een biais meestal al voldoende voor riempje... dubbel gevouwen, eventueel als het wat te veel rekt, een klein strookje H220 op strijken en dan dubbel vouwen, stikken en klaar!

      Verwijderen
  16. Hallo!
    Ik als leek: wanneer bevestig je de vlieseline? Is dat eerst op de stof strijken en dan de binnen- en buitenstof aan elkaar zetten of andersom? En strijk je dit op de binnenstof of de buitenstof? En het is toch de kant met de voelbare 'bolletjes' op de slechte zijde van de stof eh?

    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn rijtje van 4 An tasjes te bekijken op mijn blogje ;) http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2015/12/om-af-te-sluiten.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb het patroon net afgedrukt. Dit zal veel gebruikt worden. Alvast bedankt, An.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel leuk, zal ik zeker eens maken als ik begin aan de opkuis van de stofrestjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. supergoede uitleg en geweldig tasje.net eentje gemaakt wel met wat extra's: schouderbandje, binnenvakje en rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi,
    Zou het kunnen dat ik dit patroontje niet meer kan downloaden? :(
    Groetjes Eva

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eva, ik kan het nog downloaden, als het je niet lukt, wil ik het je wel eens opsturen hoor, bezorg je mij je gegevens eens op an_vande_velde@hotmail.com ?

      Verwijderen
  22. hele mooie tasjes maar de uitleg voor een echte beginneling is moeilijk,voor mij dan toch.Ik ben volgens mij niet goed mee hoe alls gestikt moet worden ,het flapje op de voering enz maar er staat niet op dat je eerst de flapjes aan elkaar moet naaien.Heb uiteindelijk geen opening om mijn spullen op te bergen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij het zelfde als ik heb (ben ook beginner) :-P

      Verwijderen
  23. HELP! Het lukt mij niet :-( Als ik het tasje binnenste buiten keer (door de keeropening) dan heb ik geen tasje maar ....... ja wat is het eigenlijk. Grote delen zitten aan elkaar vast (aan de korte kant) en daar zit ook de flap vast. Wat doe ik verkeerd? :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuk tasje, bedankt, als ik tijd heb wil ik het graag maken

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Bedankt voor het patroontje! Ik maakte er een mooi geschenkje van voor mijn moeder :)...
    http://liefsvero.blogspot.be/2017/05/een-romantische-make-up-tasje.html

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi , je hebt het patroontje van " het tasje " en van " de flap " maar wat moet je doen met de 2 vierkantjes van 3 cm ? Alvast heel fel bedankt voor de reactie !Ik wil het maken als cadeautje voor met kerst .groetjes Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Welcome to the future! Financing made easy with Prof. Mrs. DOROTHY LOAN INVESTMENTS

    Hello, Have you been looking for financing options for your new business plans, Are you seeking for a loan to expand your existing business, Do you find yourself in a bit of trouble with unpaid bills and you don’t know which way to go or where to turn to? Have you been turned down by your banks? MRS. DOROTHY JEAN INVESTMENTS says YES when your banks say NO. Contact us as we offer financial services at a low and affordable interest rate of 2% for long and short term loans. Interested applicants should contact us for further loan acquisition procedures via profdorothyinvestments@gmail.com

    I'm here to share an amazing life changing opportunity with you. its called Bitcoin / Forex trading options, Are you interested in earning a consistent income through binary/forex trade? or crypto currency trading. An investment of $200 can get you a return of $2,840 in 7 days of trading, We invest in all profitable projects with cryptocurrencies. It goes on and on The higher the investment, the higher the profits. Your investment is safe and secured and payouts assured 100%. if you wish to know more about investing in Cryptocurrency and earn daily, weekly OR Monthly in trading on bitcoin or any cryptocurrency and want a successful trade without losing Contact MRS.DOROTHY JEAN INVESTMENTS profdorothyinvestments@gmail.com

    categories of investment

    Cryptocurrency
    Loan Offer
    Mining Plan
    Business Finance Plan
    Binary option Trade Plan
    Forex trade Plan
    Stocks market Trade Plan
    Return on investment (ROI) Plan
    Gold and Silver Trade Plan
    Oil and Gas Trade Plan
    Diamond Trade Plan
    Agriculture Trade Plan
    Real Estate Trade Plan

    YOURS IN SERVICE
    Mrs. Dorothy Pilkenton Jean
    Financial Advisor on Bank Instruments,
    Private Banking and Client Services
    Email Address: profdorothyinvestments@gmail.com
    Operation: We provide Financial Service Such As Bank Instrument
    From AA Rate Banks, Cash Loan,BG,SBLC,BOND,PPP,MTN,TRADING,FUNDING MONETIZING etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hoi An, ik kan het patroontje niet downloaden omdat toegang geweigerd wordt tot Google Drive, zou je het mij eventueel kunnen doormailen aub?
    heel erg bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Good day. Quick loans Service available here. I am a private loan lender that gives out both business and personal loans to individual at a low interest rate of 2% no matter your location. If you are interested Contact me (Whats App) number:+917310847059 sumitihomelend@gmail.com Mr. Sumiti

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goedendag allemaal, mijn naam is Ruth, ik kom uit België, ik heb zojuist mijn kerstlening ontvangen van dit bedrijf genaamd Patricia Kingsman leningbedrijf en ze zijn legitiem als je een legitieme lening nodig hebt zonder bedrogen te worden, dit is het juiste bedrijf om contact op te nemen. e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hey, ik kan het patroontje helaas niet meer openen :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heeft u onbetaalde rekeningen? Heeft u een schuld die u kwijt wilt? Ben je
    financieel down en u moet een bedrijf oprichten? Heeft de bank
    afgewezen als gevolg van uw slechte kredietwaardigheid? Maak je geen zorgen meer als de
    Financial Advancement Services is bereid om u tegen een lage prijs een lening te verstrekken
    rente. Als u geïnteresseerd bent in ons leningaanbod en dat wenst
    een lening aanvragen, neem dan vandaag nog contact met ons op door dit bericht te beantwoorden of
    stuur ons gewoon een e-mail via:
    info@waheedfinance.com
    waheedfinance@proton.me
    WhatsApp ons +916366710014
    Groeten
    Wahied Hassan

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ben je het zoeken naar leningen en hypotheken beu, of word je voortdurend afgewezen door banken en andere financiële instellingen of een microfinancieringsregeling. Hiermee willen wij u informeren met 100% garantie dat wij leningen van elk bedrag aanbieden tegen een rentepercentage van 2% per maand. Wij verstrekken LENINGEN voor bedrijfsontwikkeling. concurrentievoordeel/bedrijfsuitbreiding. Zorg ervoor dat we gecertificeerd, betrouwbaar, betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch zijn. en deelnemende financier voor onroerend goed en elke vorm van zakelijke financiering, wij verstrekken langlopende leningen van maximaal twee tot vijftig jaar en alle rentetarieven en berekenen en maken jaarlijkse betaling mogelijk E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com.

    Wij bieden de volgende soorten leningen aan en nog veel meer;

    * Persoonlijke leningen (lening zonder onderpand)
    * Zakelijke leningen (onbeveiligde lening)
    * Consolidatielening
    * Combinatielening
    * Verbouwing

    Om contact op te nemen voor het zoeken naar een lening, antwoordt u met uw e-mail-ID, zodat ik u meer kan sturen ter goedkeuring
    Bedankt, neem contact met ons op via e-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com
    bel of WhatsApp: +393512114999

    BeantwoordenVerwijderen