dinsdag 16 december 2014

Te gast bij BabaRum ! Creatie n° 1: de Kraanvogeltas !

Ik mag een fijne blogtour afsluiten! Mooie bloggers passeerden al de revue bij webshop BabaRum!
ZijZij en zij gingen mij al voor, en ik hoop dat ik niet moet onderdoen voor deze straffe madammen!
Here we go!

Voor mijn eerste creatie (ahja, volgende week mag ik nog eens terug komen :-), ging ik voor een tas, hoe kan het ook anders!

Ik heb iets met vogels
en ik heb iets met tassen.
De combinatie vind ik top, en wijkt wat af van wat je op het eerste zicht bij een tas zou verwachten.
Net daarom.


In de webshop van Babarum is het stofje ‘blue kabuki’ van Timeless Traesures mijn nummer 1. Het intrigeert mij, het fascineert mij.

Ik wou vooral nog eens een tas voor mezelf.
Eentje die groot is, én stevig, voorzien van wat zakjes…. ideaal om mijn naaigerief op verplaatsing mee te nemen.

Ik vond de ‘Bennet Bag’ van Ithinksew perfect voor mijn persoonlijke tas.
Mooie Japanse kraanvogels met zilveren accenten in de print, en daarom gebruikte ik opnieuw zilveren paspel aan de zakjes ipv biais zoals in het patroon, voor dat extraatje.



 Ik wou ook een redelijk stevige tas, dus gebruikte ik eerst een laagje H640 en daarop een laagje H250. De bodem kreeg 2 lagen decovil daarbovenop en is dus stevig genoeg om véél te dragen.
Voor de katoenen hengsels nam ik zwart, hetgeen ik liet terugkomen op de bodem van de tas, zo kan deze nog eens tegen een stootje. De binnenkant is een zachtroze stofje, dat ook aan de buitenkant terug kwam. Klein zakje binnenin voor gsm afgewerkt met dezelfde zilveren paspel.


Voilà, ik ben héél erg tevreden met mijn tas!

Jullie ook?

Volgende week, opnieuw te gast bij Jelle van BabaRum!

Patroon: Bennet Bag van Ithinksew
Stofjes: Blue Kabuki van Timeless Treasures bij BabaRum - zachtroze, ook bij BabaRum
Zilveren paspel: geen idee meer vanwaar die komt

14 opmerkingen:

  1. O, ik ben momenteel ook bezig met dit stofje, maar dan voor iets heel anders. Ik was blij dat ik het nog nergens was tegengekomen, maar je bent mij voor ;-) Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai..... echt zoooo'n mooie tas!
    knap werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, daar kunnen de naaispullen heel mooi in vervoerd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon tas, ik heb me ook al zitten verlekkeren op die schoon stofjes bij Babarum.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is prachtig!
    Wauw, daar ga je nog veel geniet van hebben. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, weer iets om toe te voegen aan mijn to-do-lijstje!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo een tas kan ik ook wel gebruiken en dat stofje zou ik zelf niet kiezen als ik het in de winkel zou zien maar de tas is prachtig geworden,soms moet je afwijken van het gewone,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waw heel erg mooi!! Geef je hier eens geen workshop van??? ;-)
    Ruth Vander Donckt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind ze wondermooi!!

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen