zondag 23 november 2014

Wiske II voor Charlie !

Eindelijk een sportkind in huis.
Een sportieve man had ik al,
maar daarvoor mag ik niets naaien... (op dit probeersel na dan :-))
Nu de zoon besloten heeft te sporten,
kon ik eindelijk de Wiske II maken.
Deze tas zat al sedert het begin van het boek 'Mijn Tas' in mijn hoofd.
Maar zonder een sport, geen sportzak.
Hij stortte zich nu echt fanatiek op judo en badminton.
De sporttas kon eindelijk gemaakt worden.

Een sportief stofje vond ik bij Liesellove.
Donkerblauwe gabardine en tassenband had ik nog liggen, ook de bijpassende blauwe rits.
Eén van mijn lievelingsstofjes paste bijzonder wel als binnenkant.

Stel, ja ik zeg 'stel' dat er toch iemand zou zijn met dezelfde tas...
dan kan de binnenkant zekerheid bieden.
Op de binnenzak flockte ik zijn naam.
Duidelijk toch?

Hij vindt het de max!









Stofje buitenkant: Liesellove
Stofje binnenkant: Lolalilie
Patroontje: Wiske II uit 'Mijn Tas'

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tas! Zelfs met een prachtige binnenkant!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, met zo'n tas krijg je zin om te sporten !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! super! Echt de max!! Als Stan blijft zwemmen ga ik ook voor een grotere zak moeten gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maakte een tijdje geleden de Wiske als ballettas voor ons meisje, maar van jouw jongensversie ben ik ook geweldig fan, hoor. En wat een mooie binnenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOh! Ik wacht hier ook op sporters zodat ik die tas eens kan maken! Echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie tas! Zeker die geflockte binnenkant. Voor deze tas zal hij zeker wel zorg dragen en heel lang koesteren. Een tas om bij vrienden mee uit te pakken! Prachtig, om jaloers op te zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen