donderdag 2 januari 2014

Fijn opgerold !

Ik heb mij vorige week aan een aantal haakprojecten gewaagd!
voordeel van haken ipv naaien, is dat je het lekker lui
voor de tv kan doen!
die had ik al maanden niet meer gezien :-)

Ik haalde uit het boek 'La Maison Victor' deze brei- en haakpennenrol
en deze leek mij easy to do én praktisch ineen!

Ik ging voor fluoroze wol die ik kocht bij Ilse van Etoile Cirée!
Echt, als je in Oudenaarde bent, spring hier zeker eens binnen
een écht charmant winkeltje en dito dame !!

Fluoroze wol werd gecombineerd met een fel petit panneke, een perfect match!
Ik maakte wel binnenin een extra vakje voor de 
ergonomische haakpennen

en ik gebruikte zelfs voor de allereerste keer mijn labels
waar ik 4 maanden op heb moeten wachten 
en toen ik alle hoop al had opgegeven
lagen ze op oudejaarsavond 
in mijn brievenbus!

Inmiddels ben ik een mini-handtas aan het haken voor mezelf
het is een aanrader, het boekje van La Maison Victor
naast leuke naaiprojecten, dus ook brei- een haakprojecten!

tot haaks!








Wol: fluoroze van bij Etoile Cirée te Oudenaarde
Stof: petit pan
Patroon: uit het tijdschrift 'La Maison Victor', met aanpassing

17 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat ontzettend leuk! Prachtige kleurtjes. En gelukkig zijn je labels eindelijk gekomen. Je moest wel heel lang wachten zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai seg. Super ! Toch wel grote bewondering hier. Haken vind ik nog steeds te langzaam gaan... Ben serieus onder de indruk van je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. onder de indruk? lol! dat hoeft niet echt hoor, het is gewoon een vierkantige lap haken en dan stof ertegen naaien... paar avonden voor de tv en hij zat in elkaar!

      Verwijderen
    2. Tochtoch... ik ben daarvan onder de indruk. En ook wel jaloers dat ik dat geduld niet heb. Ook al is het maar een paar avonden... :-) Misschien heb je op mijn blog gelezen dat ik in november aan een sjaal begonnen ben... Denk dat ik ondertussen aan 20 cm zit en de pijp aan maarten heb gegeven...

      Verwijderen
    3. Oei, Els toch! Het is wel zo met haken, dat je moet blijven voortdoen, vind ik! Je mag dat niet zo een weekje opzij leggen... Met naaien heb ik dat minder, want na een paar uur is't af natuurlijk :-))

      Verwijderen
    4. Voila, daarom ben ik ook eerder fan van het naaien... Of schilderen. Dat gaat ook vooruit. :-)

      Verwijderen
  3. Heel mooi! En zo tof met dat Petit Pan-stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb het boekje ook ... Zeer schoon jouw versie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, helemaal fan :) het kriebelt hier al een tijdje om ook aan het breien en haken te slaan... om wat meer in de zetel te kunnen zitten vooral :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lol! Ik ken dat, ik vond dat eigenlijk echt weer eens zalig om te kunnen handwerken in de zetel :-))

      Verwijderen
  6. mooi! En je labels lijken wel speciaal voor dit projectje gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n handig 'ding' zeg !!! En vooral zóóó mooi !

    BeantwoordenVerwijderen