zaterdag 18 mei 2013

Parmigiana... prego !

Ik denk vaak terug aan één van de leukste vakanties die ik ooit had!

Alle ingrediënten waren toen aanwezig voor een topweek:
samen met mijn beste vriendin trok ik een week naar Firenze, we logeerden bij haar schoonzus, met zicht op de Duomo, en we kregen er een cursus fotografie van de professional herself :-)
Wat wil een mens nog meer?

Deze ongelofelijke dame is niet alleen de bezieler van 'The Curious Eater' (opgelet: van het kijken naar deze blog alleen al, wil je alleen nog maar eten en reizen), ze is 'hot' in Firenze en omstreken waar ze haar mannetje staat in de wereld van fotografie, vooral de heerlijke eerlijke lokale keuken en producten :-)

We leerden daar in haar keuken de 'parmegiana' (een overheerlijk ovengerecht met tomatensaus, parmezaanse kaas, aubergines en basilicum) klaar maken door een kenner, dat zag er toen zo uit:




Anno 2013, ziet deze schotel er in mijn keuken als volgt uit:


Ik maak dit gerecht af en toe klaar (er kruipt gewoon héél veel tijd in), maar dan dwalen mijn gedachten heerlijk af, en denk ik met veel plezier terug aan die zalige week!

Ik bracht vandaag met deze 'parmegiana' een vleugje Firenze in mijn huisje binnen :-)

7 opmerkingen:

  1. Mmmmmm, ziet er heerlijk uit. Mooi dat de herinnering zo levend blijft.







    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er goed uit. De inhoud van die topweek klinkt als muziek in mijn oren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Njammie dat receptje zou hier ook gesmaakt worden , ziet er kei lekker uit An,
    Liefs Bie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. awel, ik zou zeggen, als ik eens bij jou kom, maak ik dit klaar, maar dan zouden we niet meer kunnen naaien hé!
      :-)

      Verwijderen
  4. mmm dat ziet er echt lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er superlekker uit!!

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen